Kekal Cergas di Bulan Ramadhan

Apa niat kamu pada musim Ramadhan apa kali ini? Adakah untuk ambil kesempatan membuang berat badan yang berlebihan secara sihat? Atau berhenti merokok selama-lamanya?

Adakah yang lebih baik dari tahun lalu? Saya percaya bagi kamu yang berpuasa pasti ada rutin yang sama setiap tahun. Bangun pagi untuk sahur dan pasti selepas azan berkumandang kamu akan berbuka puasa dengan juadah yang kamu sediakan mahupun yang kamu beli di bazaar Ramadhan.

Saya mahu kongsikan beberapa tips untuk kekal bertenaga dan bersemangat pada musim Ramadhan kali ini.

TIPS 1: SERAT DAN JUGA PROTEIN

Serat dan protein itu penting; ambillah kedua ini semasa waktu Sahur. Sahur itu penting, ianya merupakan santapan yang terakhir sebelum memulakan hari anda. Amat penting untuk mengambil makanan yang ada sumber protein seperti telur, keju, yogurt, kekacang dan sebagainya.
Manakala serat pula boleh didapati melalui buah-buahan, sayur-sayuran dan banyak lagi. Kedua ini akan membantu untuk rasa lebih kenyang. Kalau kamu rasa kamu perlukan makanan segera dan pantas, kamu mungkin boleh pertimbangkan ESP Soy Protein Isolate Powder atau pun Cinch Shakes yang didatangkan dengan 3 jenis perisa; pasti kamu akan rasa lebih kenyang sepanjang hari.

TIPS 2: KAWAL NAFSU MAKAN

Mesti ada dikalangan kamu mahupun keluarga akan ambil kesempatan musim puasa ini untuk kurus sebelum raya. Menyelam sambil minum air orang bilang. Tapi selalunya pasti akan gagal, kenapa? 2 perkataan, NAFSU MAKAN.
Ya, betul, nafsu makan, rakus bila nampak makanan dan minuman manis potong kaki di pasar Ramadhan. Lagipun bila lapar, kita akan rasa semua mahu makan, semua boleh habiskan, puasa ni kita kena ingat mereka yang tidak mencukupi, puasa ni kita kena belajar untuk bersederhana.
Lebihkan kepada buah-buahan serta sayur-sayuran, kerana jika kita makan makanan yang manis-manis dan berlemak tanpa kawalan, badan kita turut jadi lemas, dan sendiri jadi malas, jangan jadi ular sawa, lepas makan terus mahu tidur. Jangan lupa ambil Lecithin, pengurai lemak, bolehlah slim nanti waktu raya, yang penting, kawal nafsu makan.

TIPS 3: KEKAL HIDRAT DAN ELAK BERKAWAN DENGAN SANG SURIA

Kekal hidrat itu mustahil sepanjang siang waktu puasa, kita boleh elakkan dengan kurang melakukan aktiviti di luar yang membuat kita hilang bendalir dalam badan, waktu sahur, makanlah juga buah-buahan kerana kandungan air yang buat badan lebih hidrat, dan untuk tenaga, saya sarankan untuk sahur dengan Shaklee Performance Natural Orange.

TIPS 4: AMALKAN MULTIVITAMIN

Bila kamu rasa kamu makan makanan yang seimbang, tidak semestinya kamu tidak perlukan multivitamin.

Kalau kamu dalam golongan yang cakap, “alaaa.. aku makan sayur dan buah banyak kot, mana perlu vitamin” Ubah mindset kamu, kamu perlu tahu bahawa sepanjang proses penyediaan mahupun memasak mampu mengubah atau mengurangkan kadar nutrisi pada makanan yang kamu harapkan. Oleh kerana faktor inilah kita semua golongan manusia di muka bumi ini perlukan multivitamin.
Multivitamin bekerja sebagai makanan tambahan, ianya akan bekerja untuk menutup lopong nutrisi yang badan kita perlukan. Makan multivitamin tidak semestinya kita tidak perlu makan makanan normal ya. Kedua-duanya mesti seimbang, baru ADIL!
Boleh amalkan multivitamin Shaklee iaitu Vita Lea Iron Formula, kalau tidak gemarkan tablet, boleh ambil Meal Shakes Shaklee, kanak-kanak juga boleh ambil, rasa Vanila yang pasti anak-anak akan gemarkan.

TIPS 5: BERPUASA MENGIKUT KEMAMPUAN

Orang putih bilang, listen to your body. Kalau kamu ada masalah kesihatan, perlu suntik insulin pada sekian waktu bagi pesakit diabetic, ataupun ibu yang mengandung, ataupun ada ibu yang berpantang pada musim puasa dan perlu Set Pantang Shaklee, minta nasihat doctor. Berpuasalah ikut kemampuan, jujur pada diri, yang sihat tu jangan ambil kesempatan pula.
Musim Ramadhan ini membantu para umat Islam untuk focus pada benda yang asas dan penting. Berpuasa juga bertujuan untuk focus kepada kehidupan dalam rohani. Jadikan Ramadhan kali ini lebih sihat, lebih baik dari sebelum ini.

Set Ramadhan Shaklee

Jadikan Ramadhan kali ini lebih bermakna dan sihat dengan Set Ramadhan Shaklee.
set-puasa-shaklee
Set Ramadhan Hot. ESP boleh digantikan dengan Cinch Mix Shake.

Testimoni Set Ramadhan Shaklee

testimoni-set-puasa-shaklee
Testimoni 1: Puasa kali ini lagi tiada lagi perut pedih.


testimoni-set-puasa-shaklee
Testimoni 2: Anak sulung cergas sentiasa semasa bulan puasa.


testimoni-set-puasa-shaklee
Testimoni 3: Rasa kenyang yang berpanjangan.



*Produk ini bukan untuk bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk tempahan dan maklumat lanjut, terus hubungi:
Maglynna Andrew // 0138110690 atau terus klik pautan link ini bit.ly/WhatsappAgentComelMag

Comments

  1. wah. macam tidak sabar pula mau p bazaarb😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan-kawan yang puasa, kita pun excitedkan bila pikir pasal bazaar Ramadhan. Hihi.

      Delete
  2. Kekal sihat dibbulan puasa dengan set ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa kamu mesti sudah buat bekalan untuk puasa yang bakal menjelang!

      Delete
  3. Tips yg bagus ni
    Terus tidak sabar mau puasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti sudah buat bekalan 3 Mighty Gems ni kan..

      Delete
  4. Pasti bertenaga dengan set mighty gem 💪

    ReplyDelete
  5. Bestny sebb ngam promo mealshake & PD

    ReplyDelete
  6. Boleh kurus ni Set Puasa, best pula kan. Hehe ibu yang tengah menyusukan anak pun boleh consume. 😊

    ReplyDelete
  7. Best set ni, bantu badan lebih bertenaga sepanjang puasa.

    ReplyDelete
  8. Yes bulan ni ada promosi lagi, sya amalkn ini sepanjang ramadhan tahun lalu, msa tu pregnant 7m memng bertenaga & masih larat lagi masak utk juadah berbuka..now sya x sabar mau amalkn set semasa berpuasa nti..

    ReplyDelete
  9. Sekarang ada promo lagi kan.. mari kita cuba puasa konon.. manatau santik waktu raya nanti.. kihoii aramaii tiii..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts